salva

Postgrau en Comunicació Científica: Una Mirada amb Salva Ferré

Salva Ferré, soci fundador d’Eduscopi i coordinador del postgrau en comunicació científica de la UVic–Eduscopi, comparteix els secrets darrere del continuat èxit d'aquest programa, edició rere edició.

El postgrau està dissenyat amb un clar objectiu: preparar els estudiants per a la pràctica professional de la comunicació científica. Aquesta filosofia es fonamenta en l'enfocament "Aprendre fent", que ha esdevingut el distintiu del programa. El model ha estat validat per la gran taxa d'alumnes que s'incorporen professionalment al camp de la comunicació científica, tot confirmant la seva eficàcia.

Un dels factors clau del seu èxit radica en els grups d'estudiants que cada any conformen una comunitat espectacular. La majoria dels alumnes arriben amb un fervent desig d'aprendre, experimentar, col·laborar i contribuir, i les dinàmiques del postgrau estan dissenyades per fomentar aquesta interacció. Les trobades entre els membres de cada promoció i entre promocions passades són testimonis d'aquesta unió personal, que sovint es tradueix en relacions professionals duradores i enforteix un ambient de suport essencial per a tots els participants.

Un altre factor determinant és la naturalesa personalitzada dels treballs finals del postgrau. Cada estudiant té l'oportunitat de desenvolupar un projecte adaptat a les seves necessitats i interessos, assegurant que sigui significatiu i rellevant en el seu àmbit personal, professional o social. Aquest enfocament permet que molts dels projectes finals evolucionin més enllà del postgrau, convertint-se en iniciatives reals amb impacte durador.

Postgrau en comunicació científica

En resum, la clau de l'èxit del postgrau en comunicació científica rau en la seva metodologia "Aprendre fent", en la forta comunitat que es forma entre els estudiants i en la personalització dels treballs finals. Amb aquests elements, el programa no només forma professionals competents en la comunicació científica, sinó que també crea una plataforma per al creixement personal i professional continuat dels seus participants.