Vés al contingut
Malaltia Mental i Alteracions de la Conducta en Persones amb Discapacitat Intel·lectual

Postgrau
en Malaltia Mental i Alteracions de la Conducta en Persones amb Discapacitat Intel·lectual

Suma qualitat de vida a les persones amb discapacitat intel·lectual abordant adequadament el seu diagnòstic. 

46 Titulats
Teràpies, medicaments i tractaments específics
Intervencions basades en l'Aplicació del Suport Conductual Positiu
Paga la matrícula al teu ritme amb SeQura

Keyfacts


Modalitat / Lloc
Semipresencial
 / 
Barcelona
Manresa
Vic

Inici
27 Setembre 2024

Idioma
Espanyol

Edició
4a

Finalització
30 Juny 2025

Crèdits
30

Horari
Combinació de sessions presencials i online síncrones. Divendres, de 16.00h a 21.00h | Dissabte, de 9.00h a 14.00h

Image
AMPANS
Image
ALTHAIA
gdpr*
Camp automàtic utilitzat pel vincle amb salesforce
Camp automàtic utilitzat pel vincle amb salesforce
Camp automàtic utilitzat pel vincle amb salesforce
Camp automàtic utilitzat pel vincle amb salesforce
Camp automàtic utilitzat pel vincle amb salesforce
Camp automàtic utilitzat pel vincle amb salesforce
Camp automàtic utilitzat pel vincle amb salesforce
Camp automàtic utilitzat pel vincle amb salesforce
Camp automàtic utilitzat pel vincle amb salesforce
Camp automàtic utilitzat pel vincle amb salesforce

Què aprendràs?


A diagnosticar adequadament les malalties mentals en persones amb una discapacitat intel·lectual i conèixer les teràpies, medicaments i tractaments específics que contribueixen directament a la millora de la seva qualitat de vida. El Màster en Malaltia Mental i Alteracions de la Conducta en Persones amb Discapacitat Intel·lectual et capacita per dissenyar i aplicar intervencions biopsicosocials a persones amb discapacitat intel·lectual que presenten trastorns de la conducta i malalties mentals des d'un enfocament integrador.

  • Tens les eines per abordar cada cas correctament i millorar la qualitat de vida de les persones amb una discapacitat intel·lectual
  • Pots reconèixer els trets que diferencien una discapacitat intel·lectual d'una malaltia mental.
  • Aprens de docents experts i de rellevància en cadascuna de les àrees del programa enfocades a intervencions basades en l'Aplicació del Suport Conductual Positiu en àmbits educatius, centres de dia, serveis residencials, Suport Actiu, Planificació Centrada en la Persona.
  • Apliques una perspectiva bio.psico.social basada en evidències, orientades a models de planificació de serveis i d'avaluació en l'àmbit de la salut mental i de la discapacitat.
  • Coneixes sistemes d'avaluació des de l'àmbit de la clínica, de la salut mental, de la genètica i de l'estudi i identificació de les síndromes i els seus fenotips.
  • Fas pràctiques en centres especialitzats, Gal.les , SEMS-DI, Centres Especialitzats en l'abordatge dels Trastorns de la Conducta o Centres d'Educació Especial.
  • Tens accés a tallers i xerrades addicionals amb l'objectiu d'aprofundir en temàtiques específiques del programa.
     

Equip docent


Direcció

laura - foto

Laura Plans

Psiquiatre SESM-DI. Especialitzada en Discapacitat Intel·lectual i Trastorn Mental. Fundació ALTHAIA.

Alba cortina - foto

Alba Cortina

Directora del Centre d'Educació Especial Jeroni de Moragas. Fundació Ampans.


  • Rosa Alvarez.

    Llicenciada en psicologia per la Universitat de Sevilla i Màster en discapacitat, integració i necessitats especials, a la Universitat de Cadis. Directora tècnica de la Federació Autisme Andalusia i Professora Associada a la Universitat de Sevilla. Membre de diversos grups de recerca i coautora de diverses publicacions i traduccions sobre els TEA.


  • Montserrat Álvarez.

    Llicenciada en psicologia. Desenvolupa la seva activitat professional a l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona a l'àrea de diagnòstic del neurodesenvolupament. I també a l'institut global del desenvolupament (IGAIN).


  • Àurea Autet i Puig.

    Llicenciada en medicina, especialitzada en psiquiatria infantil i adult. Directora de Salut Mental i Cap de Servei de Psiquiatria Infantil i Juvenil de la Fundació Althaia.


  • Almudena Calero Gil..

    Psicòloga sanitària, Postgrau en malaltia mental i alteracions de la conducta; educadora de disciplina positiva en famílies. Col·labora en projectes de plena inclusió. desenvolupa la seva activitat professional com a assessora tècnica de la fundació ASPRODISIS


  • Margarita Cañadas.

    Docent de la Facultat de Psicologia i directora del Centre dEducació Infantil i Atenció Primerenca L´Alqueria de la Universitat Catòlica de València. Membre de la Junta directiva de l´Associació Europea de l´Atenció a la Primera Infància (Eurlyaid). Participa en projectes d'implementació d'atenció primerenca a Plena Inclusión i en entitats de Colòmbia, Xile i Argentina.


  • Ana Carratalà Marco.

    Llicenciada en Medicina per la Universitat d'Alacant. Màster en consultoria i gestió de processos de desenvolupament organitzatiu i expert en gestió de processos organitzatius. Directora del Centre San Rafael d'Alacant, fundació San Francisco de Borja per a persones amb discapacitat intel·lectual. Presidenta del Comitè d'Ètica de Plena Inclusió


  • Ana M. Castro.

    Doctora en dret, màster en discapacitat, autonomia personal i atenció a la dependència. Postgraduada experta en dret de família i successions. Graduada en Ciències econòmiques i empresarials. Membre fundador dIN. XURGA, juristes inclusius de Galícia


  • Gemma Deulofeu.

    Llicenciada en psicologia. Experta en sexologia i en teràpia de parella des de la perspectiva de gènere en persones amb discapacitat intel·lectual, desenvolupant labor professional a AI CJAS ( Centre Jove d'Atenció a les sexualitats ) i INARDI. Especialitzada en victimologia de persones amb discapacitat intel·lectual. Publicacions destacades: Guia de Salut sexual, Sexualitza't i Sensuals, Relats de sexe i afecte.


  • Mara Dierssen.

    Llicenciada en Medicina (1985) i doctora en Neurobiologia per la Universitat de Cantàbria el 1989. Lidera el grup de Neurobiologia Cel·lular i de Sistemes del Programa de Biologia de Sistemes al Centre de Regulació Genòmica (CRG) de Barcelona. Autora de nombroses publicacions de gran prestigi internacional i gran divulgadora científica.


  • Susanna Esteba-Castillo.

    Neuropsicòloga adjunta del Servei Especialitzat en Salut Mental i Discapacitat Intel·lectual (IAS, Girona) i lidera el Grup de Recerca en Trastorns del Neurodesenvolupament (IDIBGI, Girona). També és docent del màster professional en Neuropsicologia de la UAB. Autora i coautora de diverses publicacions de reconegut prestigi nacional i internacional.


  • Judit Fernández.

    Llicenciada en Medicina i especialitzada en Psiquiatria. Cap clínica del Servei de Psiquiatria Infantil i Juvenil de la Fundació Althaia. Membre de la Unitat funcional de TEA del Bages. Formació especialitzada en diagnòstic de TEA i intervenció en pacients amb dificultats en la comunicació.


  • Laura Garrido.

    Directora tècnica a APADIS. Llicenciada en Psicologia. Màster en Psicologia Clínica. Postgrau en malaltia mental i trastorns de conducta en persones amb discapacitat. Curs de directora de serveis socials.


  • Laura Plans.

    Llicenciada en Medicina per la UAB y doctoranda por la UB. Especialització en Psiquiatria i sub-especialització en Discapacitat Intel·lectual i Salut Mental. Psiquiatra SESM-DI de la Catalunya Central a la Fundació Althaia. 


  • Alba Cortina i Serra.

    Llicenciada en Pedagogia, màster en Logopèdia i estimulació precoç i màster en Polítiques públiques i socials. Directora de l'Escola d'Educació Especial Jeroni de Moragas i del CEEPSIR. Membre de la xarxa europea: Apoyo Conductual Positivo. Membre del consell editorial i de redacció d'algunes revistes especialitzades en educació especial. Professora en màsters i postgraus de la Universitat Blanquerna i de la Universidad de Salamanca. Consultora i formadora de Plans de Formació del Professorat.


  • Amaia Hervás.

    Psiquiatre. Cap de servei de salut mental infantil i juvenil de lHospital Universitari de Mútua de Terrassa. Directora i cofundadora de l?Institut Global d?atenció integral al neurodesenvolupament (IGAIN) a Barcelona. Autoria de nombroses publicacions científiques. Membre de grups de recerca relacionats amb l'estudi del neurodesenvolupament de gran prestigi internacional.


  • Mª Virginia Montiel.

    Neuropediatria de l´equip de pediatria i neonatologia de la Fundació Althaia. Neuropediatria del Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP) Bages. Neuropediatria referent d'equip d'hipoacúsies de l'HSJD de Barcelona i investigadora de la Fundació Investigació de l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona


  • Rosalina Reñé .

    Diplomada en educació especial per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Diplomada en Logopèdia per la Universitat de Manresa (UManresa). Màster en Intervenció i investigació en patologia del llenguatge per la UAB i Màster d'Educació Inclusiva per la Universitat de Vic. Logopeda a l'EEE Jeroni de Moragas i, també, a l'equip itinerant CEEPSIR Jeroni de Moragas (Fundació AMPANS).


  • Pere Roura Poch.

    Llicenciat en medicina, especialista en medicina preventiva i salut pública. Cap de servei d'epidemiologia clínica del Consorci Hospitalari de Vic. Professor d'epidemiologia i estadística de la facultat de medicina de la UVIC-CC. Membre de grups de recerca i autor de nombroses publicacions clíniques.


  • Neus Ticó.

    Llicenciada en medicina, especialitzada en rehabilitació. Màster en neurorehabilitació. Cap del Servei de Medicina Física i Rehabilitació d'Althaia, Xarxa Assistencial Universitària de Manresa.


  • Ester Tio.

    Llicenciada en medicina, especialitzada en Neurologia. Responsable en epilèpsia i trastorns del son a Althaia, Xarxa Assistencial Universitària de Manresa. Scholarship in Neurophysiology and Epilepsy in Northwestern Universitiy Feinberg School of Medicine (Chicago).


  • Meritxell Tomás.

    Llicenciada en Psicologia. Màster en Neuropsicologia ISEP, Postgrau de Salut Mental i Alteracions de conducta en Discapacitat intel·lectual i Especialista Universitari en Trastorns de l´Espectre de l´Autisme. Psicòloga de Servei Especialitzat de Salut Mental i Discapacitat Intel·lectual de la Catalunya Central


Procés d'accés


El procés d’admissió comença amb una primera entrevista on s’avaluarà la teva candidatura. L’objectiu de l’entrevista és el de garantir que la formació és adequada a les teves necessitats i que en puguis treure el màxim rendiment així com també assegurar la qualitat del grup que cursarà el programa.


Un cop finalitzat el procés d’admissió, has d’omplir el formulari de preinscripció i fer el pagament del 10% del preu del programa (mínim 200€).  

Aquest import va a compte de la matrícula i et reserva una plaça en el programa. Aquest import no està subjecte a descomptes. 


Si has estat admès al programa, podràs escollir formalitzar la matrícula abonant l'import en un únic pagament, o seleccionar un dels pagaments fraccionats i pagar al teu ritme. 
Pots consultar quines quotes s’adapten més al teu ritme al simulador que apareix al menú flotant de cada programa. L’import màxim fraccionable amb SeQura són 8.000 €. Aquesta opció només està disponible per a targetes de crèdit associades a entitats bancàries espanyoles. 


Tens el perfil per entrar al nostre programa?

Bonificacions i ajuts


Empreses i institucions que matriculin 3 o més alumnes: 10%
UVIC Alumni: 10%
Estudiants UVic: 10%

Consulta les bonificacions que pots obtenir durant el procés d’admissió.


Aquest programa es pot bonificar a través de la Fundación Estatal para la Formación en el Empleo (FUNDAE). Una entitat que gestiona el crèdit que les empreses destinen a la formació dels seus treballadors.

Per a més informació sobre la bonificació a través de FUNDAE, posa't en contacte amb nosaltres al telèfon 93 881 55 22 o per correu bonificacio.fundae@uvic.cat