Curs Tretzena Escola d'Estiu de Literatura Infantil i Juvenil. Literatures del món en el nostre entorn. Quines històries saben els meus companys

14a Escola d’estiu de literatura infantil i juvenil

Coneix els recursos per potenciar la lectura literària com a instrument d'aprenentatge des de Montserrat

Catorzena edició
Impartit al Monestir de Montserrat
Per a professionals de l'educació, la cultura i la literatura
Activitat reconeguda pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

Modalitat

3 de juliol

4 de juliol

Des de les 9 fins a les 14 hores i des de les 15:30 fins a les 19:45 hores

universitat estiu

Aquestes jornades, que porten per títol «Com mostra la literatura infantil i juvenil els grans reptes del món actual? Guerra, clima i tecnologies»

• Donaràs a conèixer estratègies didàctiques que potencien la lectura literària com a instrument d’aprenentatge en diferents contextos (aula, biblioteca escolar i espais exteriors a l’entorn escolar-rutes literàries, exposicions, recitals i altres espectacles).
  • Oferiràs recursos per saber seleccionar obres adequades per a la lectura i la literatura en les diferents etapes educatives i mostrar propostes didàctiques per promoure l’hàbit lector.
  • Promouràs la reflexió entre els docents sobre la utilització de les noves tecnologies per al foment de la literatura a l’escola (aplicacions literàries, projectes audiovisuals, etc.).
  • Oferiràs eines i estratègies per tractar la literatura des d’una perspectiva interdisciplinar, vinculant diferents àrees: música (glosa, cançó popular, cançó d’autor, etc.), patrimoni natural, social, cultural i artístic (rutes literàries, dramatitzacions, etc.)

Va adreçat a mestres i professorat d’Educació Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat, de cicles formatius, professionals de la biblioteconomia i de l’edició, estudiants dels àmbits educatiu, documentalista i d’humanitats, i persones interessades en la temàtica literària.

• Maite Carranza.

Escriptora de narrativa infantil i juvenil, i guionista de televisió. Les seves obres es caracteritzen per la creació de personatges contundents i arguments plens d’acció i, especialment, tenen el mèrit d’haver iniciat molts joves lectors en el gust per la lectura. Ha guanyat força premis literaris (Josep M. Folch i Torres, Crítica Serra d’Or Juvenil, Premi Fiction Express...) i l’interès per la seva producció ha traspassat fronteres, com ho prova el fet que les seves històries s’han traduït a moltes llengües.

• Isa Basset.

Pintora i il·lustradora. Les seves imatges destaquen per la contundència dels colors i per l’expressivitat dels seus personatges. Contemplar l’obra d’Isa Basset és submergir-se en un estat d’optimisme i bons propòsits, de festa major i de solidaritat, és una cura per als mals que colpeixen el món actual.

1. Accedeix al formulari de matrícula online de la pàgina de la formació a la que et vols matricular.

- Has d'utilitzar el teu usuari i contrasenya d'entrada al campus virtual de la UVic-UCC.

- Si és la primera vegada que et matricules a la Universitat, caldrà que et registris prèviament (hauràs d'utilitzar l'opció "No tinc usuari")

- Si ja has estat alumne de la Universitat i no recordes el teu nom d'usuari i contrasenya, per recuperar-la pots utilitzar l'opció "Has oblidat la teva Contrasenya?". Si no recordes quin és el correu personal que vas facilitar quan et vas registrar per primera vegada, posa't en contacte amb nosaltres al 938 815 513 de dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 18.00 h.

2. Omple les dades del formulari de matrícula.

3. Si escau, adjunta la documentació requerida per tramitar la teva matrícula.

4. Selecciona la forma de pagament per abonar la taxa de matrícula. Podràs escollir formalitzar la matrícula abonant l'import en un únic pagament, o seleccionar un dels pagaments fraccionats i pagar al teu ritme. Pots consultar quines quotes s’adapten més al teu ritme al simulador que apareix a la pàgina de cada programa. L’import màxim fraccionable amb SeQura són 8.000 €.